Masz pytania? Wyślij e-mail na (pomoc@daparto.pl) lub użyj formularza kontaktowego
  1. Wszystkie części zamienne
  2. Paliwo, powietrze, zapłon, spaliny
  3. żwieca zapłonowa

żwieca zapłonowa do wszystkich pojazdów

Wybór pojazdu

Wybór poprzez katalog pojazdów

żwieca zapłonowa

    żwieca zapłonowa dla najbardziej popularnych marek

    • Audi
    • BMW
    • Ford
    • Mercedes-Benz
    • Opel
    • Renault
    • Toyota
    • VW

    żwieca zapłonowa dla wszystkich marek

    Najważniejsze części zamienne Paliwo, powietrze, zapłon, spaliny

    Główne zespoły

    Świece zapłonowe do wszystkich pojazdów

    Zadanie

    Wymagane napięcie jest generowane przez cewkę zapłonową. Zadaniem świecy zapłonowej jest doprowadzenie iskry do cylindra, tak aby mogła być generowana pomiędzy elektrodami świecy zapłonowej. Obudowa i śruba przyłączeniowa świecy zapłonowej są wykonane ze stali, izolator elementu jest wykonany ze specjalnej ceramiki. Na dolnym końcu znajduje się spawana elektroda naziemna, która jest wykonana ze stopu niklowo-chromowego. Iskry zapłonowe powstają między elektrodą środkową a elektrodą masy. W zależności od rodzaju świecy, elektroda środkowa składa się również ze stopu niklowo-chromowego z rdzeniem miedzianym i bez rdzenia miedzianego, ale także częściowo ze srebra lub platyny.

    Dwa czynniki odgrywają decydującą rolę w zapewnieniu prawidłowego funkcjonowania świecy zapłonowej: szczelina elektrod i wartość ciepła świecy zapłonowej. Na przykład, duża szczelina elektrodowa wytwarza długą i bardzo silną iskrę zapłonową, ale wymaga wysokiego napięcia zapłonu. Dlatego w świecach zapłonowych szczelina elektrod jest utrzymywana na możliwie najmniejszym poziomie, również w celu zapewnienia pewnej rezerwy napięcia zapłonu oraz w celu uniknięcia zużycia i zanieczyszczenia elektrod, co w przeciwnym razie doprowadziłoby do nieprawidłowego zapłonu.

    Diagnozowanie

    Do bezpiecznej pracy świecy zapłonowej potrzebny jest określony zakres temperatur stopy izolatora, który powinien mieścić się pomiędzy temperaturą samooczyszczania ok. 400 stopni a temperaturą zapłonu żarzenia powyżej 900 stopni. Jeśli temperatura spada poniżej temperatury samooczyszczania, świeca zapłonowa nie jest już w stanie oczyścić się z zanieczyszczeń przez tzw. Powstały w ten sposób nagar, co może prowadzić do błędnego zapłonu. Jeśli temperatura zapłonu zostanie przekroczona, powoduje to zapłon żarzenia i spalanie stukowe.

    Błędy w pracy silnika lub nieszczelności w silniku mogą również pogorszyć działanie świecy zapłonowej lub spowodować jej całkowitą awarię.

    Naprawa

    Wymiana świec zapłonowych w określonych odstępach czasu jest częścią planu przeglądów i konserwacji większości pojazdów i jest przeprowadzana w tym samym czasie. W zależności od konstrukcji i miejsca zamontowania silnika, montaż i demontaż świec zapłonowych jest jedną z mniej czasochłonnych prac naprawczych w pojeździe silnikowym, ale oczywiście są wyjątki. Podczas montażu nowych świec zapłonowych należy je dokręcać z odpowiednim momentem obrotowym zalecanym przez producenta, aby uniknąć uszkodzenia gwintu świecy zapłonowej i głowicy cylindra.

    Uwaga: prosimy sprawdzić, czy część zamienna określona przez DAPARTO rzeczywiście odpowiada części zamiennej, której szukasz. Dodatkowe informacje mogą być konieczne do zapewnienia, że dana część zamienna pasuje do wybranego pojazdu. Jeśli masz jakiekolwiek pytania, nie wahaj się skontaktować z nami.

    Wszystkie ceny w zł z podatkiem VAT i ewentualnie z kosztami wysyłki lub innymi składnikami ceny. Możliwość pośredniej zmiany cen i rankingu.

    www | daparto-web