Masz pytania? Wyślij e-mail na (service@daparto.de) lub użyj formularza kontaktowego
  1. Home
  2. Wszystkie części zamienne
  3. Skrzynia biegów, sprzęgło, rozrusznik
  4. Siłownik, sprzęgło

Siłownik, sprzęgło do wszystkich pojazdów

Wybór pojazdu

Wybór poprzez katalog pojazdów

Siłownik, sprzęgło

    Siłownik, sprzęgło dla najbardziej popularnych marek

    • VW Siłownik, sprzęgło
    • Mercedes-Benz Siłownik, sprzęgło
    • Opel Siłownik, sprzęgło
    • Ford Siłownik, sprzęgło
    • BMW Siłownik, sprzęgło
    • Audi Siłownik, sprzęgło
    • Skoda Siłownik, sprzęgło
    • Renault Siłownik, sprzęgło

    Siłownik, sprzęgło dla wszystkich marek

    Najważniejsze części zamienne Skrzynia biegów, sprzęgło, rozrusznik

    Główne zespoły

    Wysprzęgliki do wszystkich pojazdów

    Wysprzęglik, razem z cylindrem głównym tworzą istotne elementy sprzęgła. Oba cylindry są stosowane wyłącznie w pojazdach ze sprzęgłami mechanicznymi. Wysprzęglik jest montowany wewnątrz dzwonu przekładniowego, jego dokładne położenie zależy od modelu pojazdu. Siłownik podrzędny składa się z małej rury hydraulicznej i popychacza wewnątrz niej. Cylinder, zwany również wtórnym tłokiem, jest w zasadzie odpowiedzialny za wzmocnienie siły. Siła działająca na pedał sprzęgła najpierw uderza w pompę główną (tłok główny). Za pomocą przewodu hydraulicznego siła jest przekazywana do wysprzęglika, który dzięki większej średnicy znacznie ją wzmacnia. Tak więc stosunkowo słaby stopień na sprzęgle powoduje duży wpływ siły na sprzęgło. Podobnie jak wiele części samochodowych, siłownik podrzędny jest częścią blokującą, która przy dużym obciążeniu i dużym przebiegu jest z czasem ograniczona w swojej funkcjonalności. W niedalekiej przeszłości opracowano koncentryczny cylinder podrzędny, który znacznie zmniejsza podatność na uszkodzenia, a tym samym zwiększa żywotność elementu.

    Jakie są przyczyny wady wysprzęglika?

    Podczas jazdy sprzęgło jest uruchamiane niezliczoną ilość razy w pojeździe z ręczną skrzynią biegów, co powoduje stałe obciążenie obu cylindrów. Istnieje kilka powodów, dla których wysprzęglik jest wadliwy: Korozja na sprzęgle Pęknięcia powierzchniowe Zanieczyszczenia na cylindrze Przenikanie powietrza do układu hydraulicznego z powodu uszkodzonych uszczelek

    Jak wykryć wadę wysprzęglika

    Bez wątpienia wada może być wykryta tylko w warsztacie. Istnieje jednak kilka objawów, które mogą wskazywać na usterkę: Niezwykłe odgłosy podczas pracy sprzęgła Zmiana biegów nie jest wykonywana natychmiast Sprzęgło obraca się zauważalnie Pedał sprzęgła może być wciśnięty bez użycia siły, podczas gdy hamulec działa jak zwykle Wskaźnik płynu hamulcowego świeci się

    Jak wydłużyć okres użytkowania

    Aby zmniejszyć ryzyko przedwczesnego zużycia wysprzęglika, należy przestrzegać kilku podstawowych punktów. Zalecamy wyłączne stosowanie wysokiej jakości nowych płynów hamulcowych. Ponadto, regularne płukanie i odpowietrzanie hydrauliki może zapobiec jej przedwczesnemu uszkodzeniu. Ponadto uszczelki w układzie hydraulicznym powinny być regularnie wymieniane.

    Wymiana uszkodzonego wysprzęglika

    Naprawa wysprzęglika nie ma sensu, zamiast tego zaleca się wymianę całego elementu. W celu wymiany należy zdemontować skrzynię biegów. W tym celu należy usunąć liczne elementy istotne dla bezpieczeństwa, takie jak wał wzdłużny lub napędowy. W niektórych modelach wysprzęglik jest dostępny nawet po wyjęciu silnika. Dlatego zaleca się przeprowadzenie wymiany w specjalistycznym warsztacie. Dzięki odpowiednim narzędziom i podnośnikowi, a także doświadczeniu w naprawie samochodów, wymiana elementu może odbywać się również w domu. Dokładna procedura demontażu i montażu cylindra zależy w dużej mierze od modelu pojazdu. Zazwyczaj do zmiany konieczne są następujące kroki: Usuńąć wszystkie niezbędne elementy, aby uzyskać dostęp do siłownika podrzędnego Odłączyć wszystkie przyłącza i przewody zasilające Wykręcić śruby mocujące Wyjąć cylinder niewolnika Wymienić uszczelki Zamontować nowy cylinder na skrzyni biegów Dźwignia zwalniająca musi być idealnie dopasowana do siłownika podrzędnego. Po wymianie cylindra podrzędnego konieczna jest dodatkowa praca. Najpierw należy odpowietrzyć sprzęgło specjalnym wężem, aż do momentu, gdy w oleju hydraulicznym nie będzie już żadnych pęcherzyków powietrza. Następnie wykonaj powyższe kroki w odwrotnej kolejności i ponownie zainstaluj wszystkie elementy w swoim pojeździe.

    Kup tanie części zamienne na DAPARTO

    Jeśli wysprzęglik w Twoim pojeździe jest uszkodzony, możesz znaleźć tani zamiennik w DAPARTO. Masz wybór pomiędzy produktami różnych producentów, takich jak Sachs, Ferodo czy Bosch. Poszukiwanie odpowiednich wysprzęglików do Twojego samochodu jest szczególnie szybkie przez filtr samochodowy. Po prostu wybierz producenta, serię i model, a będziesz mógł porównać wszystkie kompatybilne części zamienne. Nawet jeśli sam nie wymienisz uszkodzonego cylindra, na pewno warto kupić niedrogi komponent od DAPARTO. Oprócz niedrogich wysprzęglików można oczywiście otrzymać również pompy główne. Wszystkie produkty są w pełni funkcjonalne i przetestowane. W razie jakichkolwiek pytań dotyczących kompatybilności lub konkretnych części zamiennych, mogą Państwo w każdej chwili skontaktować się z nami.

    Uwaga: prosimy sprawdzić, czy część zamienna określona przez DAPARTO rzeczywiście odpowiada części zamiennej, której szukasz. Dodatkowe informacje mogą być konieczne do zapewnienia, że dana część zamienna pasuje do wybranego pojazdu. Jeśli masz jakiekolwiek pytania, nie wahaj się skontaktować z nami.

    Wszystkie ceny w zł z podatkiem VAT i ewentualnie z kosztami wysyłki lub innymi składnikami ceny. Możliwość pośredniej zmiany cen i rankingu.

    www | daparto-web