Masz pytania? Wyślij e-mail na (ayuda@daparto.es) lub użyj formularza kontaktowego
  1. Home
  2. Wszystkie części zamienne
  3. Silnik
  4. Olej silnikowy

Olej silnikowy do wszystkich pojazdów

Filter
  • Marken
    • więcej
  • Viskosität
  • Inhalt

Wyniki wyszukiwania - Olej silnikowy

(Znaleźliśmy 2568 części)
Sortowanie
Castrol Olej silnikowy

Premium

Castrol Olej silnikowy art.-nr.: 15669E

Pojemnożć 5 l
Rodzaj połączenia Kanister
Specyfikacja wg ACEA C3
specyfikacja Porsche C30
Dopuszczenie przez producenta MB 229.31
Dopuszczenie przez producenta MB 229.51
Zalecenie producenta oleju VW 504 00
Zalecenie producenta oleju VW 507 00
Numer taryfy celnej 27101981
Premium
4 Oferty
od €38.72
€7.74/l
Do porównywarki cen
Liqui Moly Olej silnikowy

Premium

Liqui Moly Olej silnikowy art.-nr.: 1137

Pojemnożć 5 l
Rodzaj połączenia Kanister
Klasa lepkożci wg SAE 5W-30
Dopuszczenie przez producenta ACEA C3
Dopuszczenie przez producenta API SN
Dopuszczenie przez producenta BMW Longlife-04
Dopuszczenie przez producenta MB-Freigabe 229.51
Dopuszczenie przez producenta VW 505 00
Dopuszczenie przez producenta VW 505 01
Zalecenie producenta oleju Fiat 9.55535-S3
Zalecenie producenta oleju Ford WSS-M2C 917-A
Zalecenie producenta oleju MB 229.31
Premium
6 Oferty
od €36.92
€7.38/l
Do porównywarki cen
Castrol Olej silnikowy

Premium

Castrol Olej silnikowy art.-nr.: 15337F

Pojemnożć 5 l
Rodzaj połączenia Kanister
Specyfikacja wg ACEA A3/B3
Specyfikacja wg ACEA A3/B4
Specyfikacja wg API CF
Specyfikacja wg API SN
specyfikacja Porsche A40
Dopuszczenie przez producenta MB 229.3
Dopuszczenie przez producenta MB 229.5
Zalecenie producenta oleju Ford WSS-M2C937-A
Zalecenie producenta oleju VW 502 00
Zalecenie producenta oleju VW 505 00
Numer taryfy celnej 34031980
Premium
3 Oferty
od €40.10
€8.02/l
Do porównywarki cen
Castrol Olej silnikowy

Premium

Castrol Olej silnikowy art.-nr.: 1552FD

Pojemnożć 5 l
Rodzaj połączenia Kanister
Specyfikacja wg ACEA C3
Specyfikacja wg API CF
Specyfikacja wg API SN
specyfikacja GM dexos2
Dopuszczenie przez producenta MB 229.31
Dopuszczenie przez producenta MB 229.51
Zalecenie producenta oleju Renault RN 0700
Zalecenie producenta oleju Renault RN 0710
Zalecenie producenta oleju VW 502 00
Zalecenie producenta oleju VW 505 00
Zalecenie producenta oleju VW 505 01
Numer taryfy celnej 27101981
Premium
3 Oferty
od €40.00
€8.00/l
Do porównywarki cen
Castrol Olej silnikowy

Premium

Castrol Olej silnikowy art.-nr.: 1535F1

Pojemnożć 5 l
Rodzaj połączenia Kanister
Specyfikacja wg ACEA C3
Specyfikacja wg API CF
Specyfikacja wg API SN
specyfikacja GM dexos2
Dopuszczenie przez producenta MB 226.5
Dopuszczenie przez producenta MB 229.31
Dopuszczenie przez producenta MB 229.51
Zalecenie producenta oleju Fiat 9.55535-S2
Zalecenie producenta oleju Ford WSS-M2C917-A
Zalecenie producenta oleju Renault RN 0700
Zalecenie producenta oleju Renault RN 0710
Zalecenie producenta oleju VW 502 00
Zalecenie producenta oleju VW 505 00
Zalecenie producenta oleju VW 505 01
Numer taryfy celnej 27101981
Premium
2 Oferty
od €39.23
€7.85/l
Do porównywarki cen
Liqui Moly Olej silnikowy

Premium

Liqui Moly Olej silnikowy art.-nr.: 3756

Pojemnożć 5 l
Rodzaj połączenia Kanister
Klasa lepkożci wg SAE 5W-30
Dopuszczenie przez producenta ACEA C2
Dopuszczenie przez producenta ACEA C3
Dopuszczenie przez producenta API SN
Dopuszczenie przez producenta BMW Longlife-04
Dopuszczenie przez producenta GM dexos2
Dopuszczenie przez producenta MB-Freigabe 229.31
Dopuszczenie przez producenta MB-Freigabe 229.51
Dopuszczenie przez producenta MB-Freigabe 229.52
Dopuszczenie przez producenta VW 505 00
Dopuszczenie przez producenta VW 505 01
Zalecenie producenta oleju Fiat 9.55535-S3
Zalecenie producenta oleju Ford WSS-M2C 917-A
Zalecenie producenta oleju Opel GM-LL-A-025
Zalecenie producenta oleju Opel GM-LL-B-025
Premium
5 Oferty
od €38.45
€7.69/l
Do porównywarki cen
Castrol Olej silnikowy

Premium

Castrol Olej silnikowy art.-nr.: 1535FA

Pojemnożć 1 l
Rodzaj połączenia Puszka
Specyfikacja wg ACEA C3
Specyfikacja wg API CF
Specyfikacja wg API SN
specyfikacja GM dexos2
Dopuszczenie przez producenta MB 226.5
Dopuszczenie przez producenta MB 229.31
Dopuszczenie przez producenta MB 229.51
Zalecenie producenta oleju Fiat 9.55535-S2
Zalecenie producenta oleju Ford WSS-M2C917-A
Zalecenie producenta oleju Renault RN 0700
Zalecenie producenta oleju Renault RN 0710
Zalecenie producenta oleju VW 502 00
Zalecenie producenta oleju VW 505 00
Zalecenie producenta oleju VW 505 01
Numer taryfy celnej 27101981
Premium
2 Oferty
od €8.25
€8.25/l
Do porównywarki cen
Castrol Olej silnikowy

Premium

Castrol Olej silnikowy art.-nr.: 159A5B

Pojemnożć 1 l
Rodzaj połączenia Puszka
Specyfikacja wg ACEA C3
Specyfikacja wg API SN
specyfikacja BMW Longlife-04
specyfikacja Renault RN 0700
specyfikacja Renault RN 0710
Dopuszczenie przez producenta MB 229.31
Dopuszczenie przez producenta MB 229.51
Numer taryfy celnej 27101981
Premium
3 Oferty
od €9.71
€9.71/l
Do porównywarki cen
ROWE Olej silnikowy

ROWE Olej silnikowy art.-nr.: 20058-547-03

Artikelinformation
Hersteller Artikelnummer: 20058-547-03
Modernes Mehrbereichs-Leichtlaufmotorenöl auf HC-Synthese-Basis. Einsetzbar in PKW-Otto- und Dieselmotoren mit und ohne Turboaufladung. HIGHTEC-Technologie: kraftstoffsparend und…
1 Oferta
€19.40
Do oferty
Vaico Olej silnikowy

Premium

Vaico Olej silnikowy art.-nr.: V10-3025

Zalecany okres międzyprzeglądowy 5 lata
Zalecany okres międzyprzeglądowy 60000 km
Jednostka ilożci Zestaw
dodatkowo potrzebne artykuły patrz lista dodatków
Pojemnożć 6 l
Typ skrzyni biegów 02E
Typ skrzyni biegów 0D9
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2 Z ilością oleju dla stand. wymiany oleju
Typ skrzyni biegów DQ250
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniami
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2 z pierscieniem uszczelniającym
Rodzaj skrzyni biegów Przekładnia automatyczna 6-biegowa
Rodzaj skrzyni biegów Skrzynia biegów z podwójnym sprzęgłem
Wyposażenie pojazdu dla pojazdów z mechaniczną skrzynią biegów
Ciężar 6,5275 kg
Szerokość opakowania 25,1 cm
Wysokożć opakowania 28,1 cm
Głębokość opakowania 32 cm
Premium
8 Oferty
od €85.62
€14.27/l
Do porównywarki cen

    Olej silnikowy dla wszystkich pojazdów

    Oleje silnikowe są olejami smarnymi stosowanymi we wszystkich silnikach spalinowych. Mają one za zadanie chronić silnik i dlatego są jednymi z najważniejszych elementów samochodu. Ze względu na różnorodność olejów silnikowych znalezienie odpowiedniego oleju silnikowego jest jednak sporym problemem.

    Jakie funkcje spełnia olej silnikowy?

    Olej silnikowy smaruje mechaniczne elementy silnika spalinowego i w ten sposób zmniejsza tarcie i zużycie części silnika. Olej chroni również przed korozją i czyści części składowe z pozostałości po spalaniu. Olej smarny chłodzi poszczególne elementy i zapobiega ich rozszerzaniu się, co mogłoby spowodować uszkodzenie silnika. Ta właściwość chłodząca wysokiej jakości olejów zmniejsza również zużycie paliwa i zwiększa wydajność.

    W przypadku wysoko obciążonych termicznie, w większości silników doładowanych, do wspomagania często stosuje się również chłodnicę oleju silnikowego. Rozróżnia się następujące rodzaje chłodzenia cieczą chłodzącą i chłodzenie powietrzem.

    Jakie oleje silnikowe są dostępne?

    W zależności od typu silnika wymagane są różne oleje smarne. Nie wszystkie oleje silnikowe są takie same. Ponieważ konstrukcje silników spalinowych różnią się od siebie, na olej silnikowy nakłada się różne wymagania, dlatego też opracowano wiele różnych rodzajów. Różnią się one olejami jednosezonowymi i wielosezonowymi, które z kolei dzieli się na oleje mineralne, syntetyczne i półsyntetyczne.

    Oleje silnikowe są klasyfikowane według lepkości, zgodnie z normą SAE. Można to rozpoznać po skrócie "10W-40" na pojemniku. Pierwsza cyfra przed literą "W" oznacza właściwości przepływu oleju w niskich temperaturach. Im mniejsza liczba, tym lepsze właściwości przepływu w niskich temperaturach. Druga liczba opisuje zachowanie przepływu oleju w temperaturze 100 stopni celcjusza. Im mniejsza liczba przed "W", tym bardziej odporny jest olej na niskie temperatury, co chroni silnik w chłodne zimy i pomaga oszczędzać paliwo.

    Obecnie oleje wielosezonowe, są najczęściej stosowanymi środkami smarnymi dzięki dodaniu specjalnych dodatków, ponieważ poprawiają lepkość i mogą być stosowane zarówno latem jak i zimą. Prawie każdy producent pojazdu ma swoje własne specyfikacje. Aspektem, którego nie należy lekceważyć, przez co coraz trudniejsza staje się jego identyfikacja. Wielu producentów przepisuje lepkość np. 5W30, jednak olej z tej właściwości może być używany tylko dla jednego producenta pojazdów.

    Dlatego w przypadku niepewności wskazane jest zasięgnięcie kompetentnej porady, np. od DAPARTO.

    Kiedy należy wymienić olej silnikowy?

    Z reguły większość typów pojazdów nadal dokonuje wymiany oleju co 15.000 kilometrów lub co dwa lata. Jednak ze względu na dużą liczbę typów silników i form lepkościowych, nie ma już stałej reguły, kiedy olej musi być wymieniany.

    Przed wymianą oleju należy zapoznać się z instrukcjami producenta pojazdu dotyczącymi tego, jaki olej może być używany i kiedy należy go wymienić. W przypadku pojazdów krótkodystansowych i samochodów, które są prowadzone w sposób sportowy, gdy jest zimno, olej powinien być wymieniany częściej.

    Do monitorowania poziomu oleju coraz częściej stosuje się czujniki, które wskazują, kiedy osiągnięty został minimalny poziom oleju i ostrzegają przed spadkiem ciśnienia oleju z powodu braku oleju. W celu obniżenia kosztów i zmniejszenia zużycia ropy naftowej oraz ilości zużytego oleju odpadowego, podejmowane są starania, aby stale wydłużać okresy między kolejnymi wymianami oleju. Wymiana oleju nie zależy już od stałych odległości pracy lub maksymalnych czasów, ale od trybu pracy i czasu pracy silnika. Elektroniczny system sterowania silnikiem zbiera podczas pracy dane dotyczące zużycia, temperatury, czasu pracy, ilości uzupełnianego oleju itp. oraz określa konieczność wymiany oleju i wyświetla go kierowcy. W przypadku normalnej pracy z umiarkowaną prędkością jazdy skutkuje to znacznie dłuższymi okresami między wymianami.

    Czy olej silnikowy musi być wymieniany w warsztacie i na co należy zwrócić uwagę przy wymianie oleju silnikowego?

    Nie, olej silnikowy nie musi być wymieniany w warsztacie. Korek spustowy oleju znajduje się w dolnej części miski olejowej i jest łatwo dostępny, jeśli pojazd posiada osłony silnika, zazwyczaj jest w nich umieszczony dekiel odsłaniajacy korek spustowy oleju. Do wyjęcia korka spustowego oleju wystarczy standardowy zestaw kluczy nasadowych. Zalecamy również otwarcie korka wlewu oleju przed spuszczeniem, tak aby zużyty olej mógł lepiej spłynąć. Po spuszczeniu starego oleju na korku spustowym należy umieścić nowy pierścień uszczelniający.

    Oczywiście wymiana filtra oleju jest nieodłącznym elementem wymiany oleju. W ten sposób zostają usunięte obce substancje z silnika, takie jak pozostałości po spalaniu, ścieranie metalu lub kurz, a tym samym utrzymywana jest funkcjonalna wydajność oleju w zależności od zalecanych interwałów.

    Przy wprowadzaniu nowego oleju silnikowego należy sprawdzić dokładny poziom oleju za pomocą wskaźnika poziomu oleju, aby uniknąć przelania oleju i w rezultacie uszkodzenia silnika. Po pierwszym uruchomieniu silnika należy ponownie sprawdzić i uzupełnić olej silnikowy, ponieważ olej jest rozprowadzany w silniku i napełniany jest filtr oleju, a co za tym idzie poziom napełnienia spada. W wielu nowszych pojazdach poziom można odczytać tylko za pomocą odpowiedniego narzędzia diagnostycznego, wówczas pojazd nie jest wyposażony w bagnet.

    Przy wymianie oleju silnikowego należy zapewnić odpowiedni pojemnik do gromadzenia starego oleju. Jeśli olej przepracowany spływa na podłogę garażu, jest nie tylko denerwujący, ale również szkodliwy dla środowiska. Jeśli olej dostanie się do gruntu, jest to również naruszenie ustawy o zasobach wodnych, która w zależności od kraju może zostać ukarana karą w wysokości do 25.000 euro. Stary olej powinien być przekazany do regionalnych stacji recyklingu.

    Ile kosztuje wymiana oleju silnikowego?

    Koszty oleju silnikowego wynoszą od kilkunastu złotych do kilkudziesięciu złotych za litr, w zależności od jakości. Jeśli olej zostanie wymieniony w warsztacie, doliczane są koszty czasu pracy. To samo dotyczy kosztów filtra oleju.

    Najważniejsze części zamienne Silnik

    Główne zespoły

    Uwaga: prosimy sprawdzić, czy część zamienna określona przez DAPARTO rzeczywiście odpowiada części zamiennej, której szukasz. Dodatkowe informacje mogą być konieczne do zapewnienia, że dana część zamienna pasuje do wybranego pojazdu. Jeśli masz jakiekolwiek pytania, nie wahaj się skontaktować z nami.

    Wszystkie ceny w zł z podatkiem VAT i ewentualnie z kosztami wysyłki lub innymi składnikami ceny. Możliwość pośredniej zmiany cen i rankingu.

    www | daparto-web