Masz pytania? Wyślij e-mail na (service@daparto.de) lub użyj formularza kontaktowego
  1. Wszystkie części zamienne
  2. Paliwo, powietrze, zapłon, spaliny
  3. Cewka zapłonowa

Cewka zapłonowa do wszystkich pojazdów

Wybór pojazdu

Wybór poprzez katalog pojazdów

Cewka zapłonowa

    Cewka zapłonowa dla najbardziej popularnych marek

    • Audi
    • BMW
    • Ford
    • Mercedes-Benz
    • Opel
    • Renault
    • Toyota
    • VW

    Cewka zapłonowa dla wszystkich marek

    Najważniejsze części zamienne Paliwo, powietrze, zapłon, spaliny

    Główne zespoły

    Zadanie

    Zadaniem cewki zapłonowej jest wytworzenie napięcia potrzebnego do zainicjowania zapłonu dla świecy. Komponent posiada żelazny rdzeń wykonany z laminowanej i zmontowanej blachy. Na żelaznym rdzeniu znajduje się uzwojenie wtórne i pierwotne. Pierwszy z nich ma do 30.000 uzwojeń, a oba uzwojenia mają wspólne połączenie uzwojenia.

    W zależności od wymagań cewki zapłonowe dzielą się na cewki standardowe i cewki zapłonowe o wysokiej wydajności. Wysokowydajne cewki zapłonowe mogą w określonym czasie wytwarzać wyższe napięcie zapłonu lub więcej iskier zapłonowych niż standardowe cewki zapłonowe. Ze względu na wysokie obciążenia termiczne cewka zapłonowa jest eksploatowana z maksymalnie dwoma rezystorami szeregowymi. Niektórzy producenci stosują również tzw. przewody opornikowe na cewce zapłonowej.

    Diagnoza

    Cewka zapłonowa jest częścią zużywającą się. Z biegiem czasu i lat eksploatacji, prawidłowe działanie cewki może ulec pogorszeniu lub może wystąpić usterka. Izolacja cewki zapłonowej jest często uszkodzona, co może spowodować zwarcie pomiędzy uzwojeniami i przelotką w sekcji wysokiego napięcia. W tym przypadku cewka nie może generować więcej mocy, przyczyną są zazwyczaj skorodowane połączenia przewodów zapłonowych, długie iskry zapłonowe i nadmierne opory przejściowe.

    Naprawa

    W starszych pojazdach ze standardową cewką zapłonową wymiana jest zwykle bardzo prosta i może być również wykonana przez mechaników amatorów. Ważne jest, aby podczas tej procedury odłączyć akumulator pojazdu, ponieważ na cewce zapłonowej mogą powstawać wysokie napięcia, które w najgorszym przypadku mogą zagrażać życiu.

    Nowoczesne silniki mają dziś kilka pojedynczych cewek zapłonowych, z których niektóre mogą być całkiem zabudowane. Oprócz różnych obudów, często trzeba poluzować liczne śruby i połączenia uziemiające. W razie wątpliwości, mniej doświadczeni mechanicy powinny mieć nową cewkę zapłonową zainstalowaną w warsztacie, aby uniknąć kosztownych uszkodzeń silnika lub układu zapłonowego.

    Uwaga: prosimy sprawdzić, czy część zamienna określona przez DAPARTO rzeczywiście odpowiada części zamiennej, której szukasz. Dodatkowe informacje mogą być konieczne do zapewnienia, że dana część zamienna pasuje do wybranego pojazdu. Jeśli masz jakiekolwiek pytania, nie wahaj się skontaktować z nami.

    Wszystkie ceny w zł z podatkiem VAT i ewentualnie z kosztami wysyłki lub innymi składnikami ceny. Możliwość pośredniej zmiany cen i rankingu.

    www | daparto-web